Що таке брендбук і навіщо він потрібен?

Що таке брендбук і навіщо він потрібен?
Створюючи свій бізнес або бренд, ви повинні дбати про набагато більше, ніж про продукт чи послугу, які продаєте. Ваш бренд — це інструмент, за допомогою якого клієнти оцінюють імідж та основні цінності компанії, перш ніж вступити в контакт з її представниками та зробити замовлення. Бренд та імідж є ключовими для розуміння того, чим є ваша компанія, чому слід звернути на неї увагу, потрібно співпрацювати саме з нею, купувати саме її товари.
Багато хто, починаючи власний бізнес, взагалі не думає про ідентичність бренду чи вважає, що це не часі, можна відкласти на потім, бо створення брендбуку (документу, що є фундаментом презентації бренду) – це процес трудомісткий. Однак це є помилкою, адже довгострокові переваги професійно розробленого брендбуку варті зусиль та витрат.
Отже, що таке брендбук? Брендбук — це документ, а саме докладний посібник, який описує зовнішній вигляд бренду включно з логотипом, кольорами, шрифтами, зображеннями та іншим, що складає візуальну частину бренду, яку ще називають «гайдлайн». Також брендбук може описувати навіть звуки, запахи та матеріалами, а іноді ще й тон голосу, який компанія використовує, звертаючись до клієнтів, може містити список ідентифікаційних слів, що мають відношення до бренду. Тобто це справжня біблія бренду з його фірмового стилю.
Навіщо вам брендбук?
Отже, зрозуміло, що таке брендбук. І навіщо ж він потрібен?
А потрібен він тому, що:
– Встановлює конкретні правила та вказівки щодо підтримки фірмового стилю компанії в її зовнішніх та внутрішніх комунікаціях. Створення брендбуку гарантує, що ваші працівники – собливо маркетологи – відразу знатимуть, яку мову та кольори використовувати, яких правил дизайну дотримуватися, які принципи та цінності притаманні вашому бізнесу, яка його стратегія. Це важливо для того, щоб працівники діяли злагоджено.
– Багато людей вважають, що важливо мати всю актуальну та завжди доступну інформацію про компанію в одному місці. З брендбуком це легко реалізувати, зберігаючи його у хмарному сховищі, де ваші працівники матимуть доступ до необхідних інструкцій у будь-який час і де б вони не були.
– Брендбук є основою для виготовлення будь-якої поліграфічної чи брендованої продукції компанії, як то візитки, блокноти, ручки, фірмові бланки, футболки, кружки, банери та інше.
– Дає можливість найбільш повно та позитивно презентувати бренд цільовій аудиторії. Також створення брендбуку – це можливість поглянути на ваш логотип і вирішити, чи відображає він мету компанії, її особистість.
– Брендбук систематизує інформацію про компанію, про її головну місію, стандарти й цінності. Цей контент потрапляє до ЗМІ, фрілансерів, аутсорсингових агенцій, що допомагає швидко донести саме ту інформацію, яку потрібно.
– У деяких випадках компанія може мати потребу участі клієнтів у розробці брендбуку (наприклад, компанія відеоігор хоче, щоб гравці створювали власні моди). Залучення клієнтів в такому випадку є найкращим способом спонукати їх до подальших покупок та участі у житті компанії.
– Брендбук буде корисним в різних структурах компанії (наприклад, не лише для маркетологів або тих, хто створює прес-релізи, але й для відділу продажів).
– Можна показати читачам брендбуку конкретні переваги бренду, розповісти про те, як змінити своє життя на краще, використовуючи продукти бренду.
Всі відомі корпорації мають брендбуки
Найуспішніші у світі бренди зробили власні брендбуки та поширили їх в Інтернеті. Саме компанії з єдиним баченням бренду приносять найбільші доходи.
Згадайте корпорації, які відомі своїм брендом. Наприклад, Apple і Microsoft.
Apple постійно використовує єдиний стиль спілкування, що зафіксовано у брендбуці з 1990-х років. Apple використовує єдину колірну гаму, стиль шрифту та дотримується своєї місії. Усі зацікавлені знають основні цінності корпорації та одразу впізнають її візуальний контент.
Microsoft спілкується з діловими людьми, звичайними користувачами та навіть молодими геймерами, що викликає необхідність багатьох каналів комунікації. А тому складно визначити загальний тон компанії. Замість одного брендбуку Microsoft має кілька для різних сегментів клієнтів. Простота та різноманітність – ключові елементи стратегії Microsoft, що зафіксована у брендбуках.
Майже всі одразу впізнають культовий шрифт, який використовує Coca-Cola, навіть якщо це інший алфавіт, та яскравий фіолетовий логотип Milka. І це також строго зафіксовано у брендбуках цих торгівельних марок.

Чому створення брендбуку довіряють Мас Едженсі?
Створити посібник зі стилю бренду – справа досить складна.
Розроблений Мас Едженсі візуал буде підтримувати увагу аудиторії компанії, бо графічний дизайн (шрифти, основні та додаткові кольори, правильне використання простору) створять приємні асоціації у користувачів. За потреби ми додамо інтерактивні елементи (аудіо-, відеоконтент), які будуть корисні для цільової аудиторії.
Фахівці Mas Agency розроблять брендбук, який дозволить вашим працівникам отримати доступ до вказівок щодо бренду на будь-якому пристрої. За потреби ви зможете швидко оновити версію брендбуку. Ми надамо можливість поділитися документом з усіма або лише з тими, хто отримає пряме посилання. Ви зможете відстежити, чи зацікавлений був читач у вивченні вашого бренду.
Створення брендбуку – це фундамент візуальної ідентичності вашої компанії. Такий посібник зі стилю складається з багатьох елементів, необхідних для розвитку бренду. Більшість великих компаній створили власний брендбук і діляться ним зі своїми партнерами, підрядниками, роботодавцями через Інтернет. Якщо у вас немає ще брендбуку, саме час виправити це.
Зверніться до Mas Agency – і ми створимо для вас не лише брендбук, але й інші маркетингові матеріали, такі як онлайн-каталоги, інфографіки, електронні книги, цифрові брошури, які можна зберегти в «хмарі» та переглядати з будь-якого комп’ютера та мобільного пристрою в будь-який час.